torstai 19. toukokuuta 2011

LAIVA MUUTTAA REITTIÄ

Keskusradiosta:
- Päällystö kapteenin hyttiin käskynjakoa varten!

Perämiesten kesken:
- Taasko?  Tämän saman vanhan reitin osaan vaikka silmät ummessa!
- Samoin!  Olen veivannut ruoria täsmälleen samalla tavoin 
  jo ties kuinka monta vuosikymmentä!
- Minä ilmoittaudun sairaaksi!
- En aio minäkään sinne mennä On tässä tähdellisempääkin tekemistä!

- No onhan meidän mentävä kun laivan kapteeni kutsuu
  minä ainikin lähden sinne heti!
- Minä myös!
- Ja minä!

Kapteeni:
- Miksi vain osa päällystöä on täällä?
- He ovat estyneet!

- Heidät on alennettu alipäällystöön
  Aluksemme lähtee nyt uudelle reitille
  vaarallisimmalle mitä koskaan olemme purjehtineet
  Reitti on täynnä petollisia kareja ja merivirtoja
  Tässä on merikortti
  Tarkistakaa kompassit
  Perämiesten valppaus ei saa hetkeksikään herpaantua
  vaan kanssani on neuvoteltava kaikesta päivittäin
  Onko selvä?

- Selvä on Herra Kapteeni!

Vahvat kädet käänsivät ruoria hiukkasen
ja valtaisan suuri laiva alkoi hiljalleen kääntyä
aivan uudelle reitille

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti